تو دوران جاهلیت خود ارضایی میکرده ؟و نمیدونسته باید غسل کنه. وظیفه نماز و روزه ام چیست 

آیت الله خامنه ای : در هر صورت اگر یقین به جنابت خود در حال نماز دارد، نمازهایى را که در حال جنابت خوانده‌ باید قضا نماید و روزه‌ها در صورتى که جنابت در حین روزه نبوده و جاهل به اصل جنابت بوده‌ واصلاً نمى‌فهمیده جنابت چیست، صحیح است ولى اگر جنابت را مى‌دانسته‌ ولى جاهل به وجوب غسل بوده‌ باید قضاى روزه‌ها را بجا آورد و اگر در یاد گرفتن مسأله کوتاهى نکرده باشید، کفّاره ندارد والا بنابر احتیاط واجب کفّاره هم دارد؛ ولى‌ اگر شک دارد که منى خارج شده یا نه، نماز و روزه‌ها قضا ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی: اگر کسی نمی دانسته غسل بر او واجب شده باید نمازها و روزه هایی که از زمان وجوب غسل تا انجام اولین غسل واجب و یا اولین غسل مستحب (که با دلیل معتبر ثابت شده) انجام داده، را قضا کند. ولی روزه     ها کفاره ندارد.

آیت الله وحید خراسانی: - در فرض سوال قضای روزه هایی که با استمناء باطل کرده اید واجب است به جا آورید.

اما نسبت به کفاره اگر نمی دانستید استمناء حرام است و نمی دانستید استمناء روزه را باطل می کند و فکر می کردید استمناء کار حلالی است و روزه را باطل نمی کند در این صورت کفاره واجب نیست.
ولی اگر چنین فکری نمیکردید و می دانستید روزه را باطل می کند یا اگر نمیدانستید روزه را باطل می کند ولی می دانستید کار حرامی است در این صورت کفاره واجب است و بنابراحتیاط واجب کفاره جمع واجب است.
و چون یکی از مبطلات روزه این است که با جنابت وارد صبح شوید اگر غسل جنابت انجام نمی دادید ولی غسل واجبی مثل مسّ میت یا یکی از غسلهای مساله 650 رساله را انجام داده اید و وارد صبح شده اید از این جهت مشکلی ندارید ولی اگر نه غسل جنابت انجام داده اید و نه یکی از غسلهای واجب یا مستحب مساله 650 رساله ، چنانچه در یادگیری مساله کوتاهی کرده اید باید روزه آن روز را بنابراحتیاط واجب قضاء کنید و اگر کوتاهی نکرده اید قضاء از این جهت لازم نیست.
و در مورد نماز تمام نمازهایی که با حالت جنابت خوانده اید واجب است قضاء نمایید.
چند مساله در مورد نحوه انجام یا پرداخت کفاره در ذیل برای شما می فرستیم که اگر وظیفه شما با توجه به آنچه ذکر شد ، کفاره می باشد از نحوه آن مطلع باشید.

ـ کفّاره افطار روزه ماه رمضان این است که یک بنده آزاد کند ، یا به دستورى که در مسأله بعد مى آید دو ماه روزه بگیرد ، یا شصت فقیر را سیر کند ، یا به هر کدام یک مُد ـ که تقریباً ده سیر است ـ طعام ، یعنى گندم یا آرد یا نان یا خرما و مانند اینها بدهد ، و چنانچه اینها برایش ممکن نباشد بنابر احتیاط واجب بین تصدّق به هر اندازه که مى تواند و استغفار جمع نماید ، و اگر امکان تصدّق نبود استغفار کند ، اگر چه یک مرتبه بگوید «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ»و احتیاط واجب آن است که هر وقت بتواند کفّاره را بدهد.

ـ اگر به چیز حرامى روزه خود را باطل کند ـ چه آن چیز اصلا حرام باشد مثل شراب و زنا ، یا به جهتى حرام شده باشد مثل نزدیکى کردن با عیال خود در حال حیض ـ بنابر احتیاط کفّاره جمع بر او واجب مى شود ، یعنى باید یک بنده آزاد کند و دو ماه روزه بگیرد و شصت فقیر را سیر کند ، یا به هر کدام آنها یک مُد طعام بدهد ، و چنانچه هر سه برایش ممکن نباشد ، هر کدام آنها که ممکن باشد واجب است انجام دهد ، و بنابر احتیاط واجب استغفار هم بنماید.

ـ کسى که باید براى کفّاره یک روز ، شصت فقیر را طعام بدهد ، نمى تواند یک نفر از آنها را دو مرتبه یا بیشتر سیر کند ، یا به هر کدام از آنها بیشتر از یک مُد طعام بدهد و زیادى را از کفّاره حساب کند ، ولى مى تواند فقیر را با عیال او ـ اگر چه صغیر باشند و در صورتى که از جهت سن به حدّى باشند که در مورد آنها اطعام عرفاً صدق کند ـ سیر نماید ، یا به ولىّ صغیر براى آن صغیر یک مُد بدهد.

ـ کسى که مى خواهد دو ماه کفّاره روزه ماه رمضان را بگیرد ، باید یک ماه تمام و یک روز آن را از ماه دیگر پى درپى بگیرد ، و اگر بقیه آن پى درپى نباشد اشکال ندارد.

ـ کسى که مى خواهد دو ماه کفّاره روزه ماه رمضان را بگیرد ، نباید موقعى شروع کند که مى داند در بین یک ماه و یک روز ، روزى است که مانند عید قربان روزه آن حرام است.

آیت الله سیستانی: اگر تعداد نمازهایى را که باید قضا کنید ندانید کافى است مقدارى را که یقین دارید باطل بوده است قضا کنید و روزه ها را در فرض جهل لازم نیست قضا کنید اگر در جهل معذور بوده اید و در غیر این صورت قضا لازم است ولى کفاره ندارد .