*سوال : زنی به تصور این که حیض پاک شده طواف و نماز طواف را به جا آورده، در اثناء سعی متوجه میشود که پاک نبوده تکلیف او چیست؟

امام خمینی (ره) : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731)

آیت الله اراکی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731)

آیت ا... بهجت : باید آن طواف و نماز را دوباره بعد از پاکی اعاده کنید و هم چنین احتیاطا سعی را.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... تبریزی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731/ صراط النجاة ، ج7، ص360، س1359)

آیت ا... خامنه ای : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731)

آیت ا... خویی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731)

آیت ا.. سیستانی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731)

آیت ا.. شبیری زنجانی : طواف و نماز باطل است وظیفه حج و عمره حائض در کتب مناسک نوشته شده است.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... صافی گلپایگانی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731/ استفتائات حج ، ص136، س413)

آیت ا... فاضل لنکرانی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731)

آیت ا... گلپایگانی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731/ آداب و احکام حج،‌ ص251، س518)

آیت ا... مکارم شیرازی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن ، طواف و نماز و سعی را اعاده کند.(مناسک محشی، ص303، س731/ مناسک جامع حج، ص251و 252، س885)

آیت ا... نوری همدانی : سعی را قطع کند و پس از پاک شدن از حیض ، طواف و نماز را اعاده کند و احتیاط آن است که پس از اعاده طواف و نماز سعی را اتمام و اعاده نماید.(مناسک محشی ، ص303،س731)

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/