*سؤال:خانمی به علت خوردن قرص در ایام عادت به مدت پنج روز به طور مستمر خون دیده (به مقدار کم) سپس به واسطه ی آمپول کاملاً پاک شده و نمی داند این پاکی تا دهم ادامه دارد یا خیر ، آیا می تواند طواف را انجام دهد؟

امام خمینی(ره):  اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند.    ( بنابراین ؛ میتواند طواف انجام دهد) ( توضیح المسائل،ص68،م505)

آیت... اراکی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند                                       بنابر این ؛ میتواند طواف را انجام دهد (توضیح المسائل،ص92،م501،العروةالوثقی(چهارمرجعی)ج1،ص233،م25)

آیت.. بهجت (ره): اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، ( بنابراین ؛ میتواند طواف انجام دهد)  ( توضیح المسائل،ص88،م511)

 آیت...تبریزی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند.   (بنابراین ؛ میتواند طواف را انجام دهد) ( توضیح المسائل،ص81،م511)

 آیت...خامنه ای : اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند.    ( بنابراین ؛ میتواند طواف را انجام دهد) ( توضیح المسائل امام خمینی(ره) ص68،م505)

آیت... خویی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند.   (بنابراین ؛ میتواند طواف را انجام دهد) ( توضیح المسائل ،ص87،م511)

آیت... سیستانی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند.    ( بنابراین ؛ میتواند طواف را  انجام دهد) ( توضیح المسائل ،ص104،م495)

 آیت...شبیری زنجانی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند،   ( بنابراین ؛ میتواند طواف را انجام دهد) ( توضیح المسائل ج1،ص128،م511)

آیت...صافی گلپایگانی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند. اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند. ( بنابراین ؛ میتواند طواف  را انجام دهد)  ( توضیح المسائل،ص105،م511)

آیت...فاضل لنکرانی:  اگر پاک شده است بصورتی که حتی در مجرا هم خون نباشد و وقتی آزمایش میکند پنبه کاملاًپاک باشد و حتی زرد رنگ هم نباشدمحکوم به طهارت است و میتواند اعمال خود را بعد از غسل انجام دهد کما این که واجب است نماز و روزه ی خود را انجام دهد و اگر بعداًخون دید باید اعمال را مجدداً انجام دهد. ( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

 آیت... گلپایگانی(ره): اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند. ( بنابراین ؛ میتواند طواف  را انجام دهد) ( توضیح المسائل،ص89، م511)

آیت...مکارم شیرازی: هرگاه زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند. ( بنابراین ؛ میتواند طواف را انجام دهد) ( توضیح المسائل،ص92،م482)

آیت.. نوری همدانی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند.  ( بنابراین ؛ میتواند طواف انجام دهد)  ( توضیح المسائل ،ص106،م506)

آیت ...وحید خراسانی: اگر زن پیش از ده روز پاک شود و بداندکه در باطن خون نیست، باید برای عبادت های خود غسل کند، اگر چه گمان داشته باشد که پیش از تمام شدن ده روز دوباره خون می بیند.   ( بنابراین ؛ میتواند طواف انجام دهد) ( توضیح المسائل ص288،م511)

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/