*سؤال: اگر خانمی قبل از خروج خون حیض از فضای فرج با وسیله ای (مثل تامپون ) از خروج خون جلوگیری کند آیا می تواند در این شرائط وارد مسجدین شود؟

امام خمینی(ره): احتیاط واجب آن است که بین تروک حائض و افعال طاهره جمع نماید. ( بنابراین؛ نمی تواند وارد مسجدین شود.)( تحریر الوسیله،ج1،ص45،م3)

آیت... اراکی:  تا خون از فضا خارج نشده حکم حیض را ندارد ( بنابر این ؛ ورود او به مسجدین اشکالی ندارد .)( العروة الوثقی (چهار مرجعی) ج1،، ص223،م4،پاورقی3)

آیت.. بهجت (ره): شرط حیض در ابتداء خروج خون از فضای فرج ـ ولو به واسطه ی پنبه ـ است و تا وقتی که خون از فضای فرج خارج نشده حکم حیض را ندارد. والله العالم( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت... خویی: اشکال ندارد. ( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت...صافی گلپایگانی:  احتیاط لازم این است که نماز و روزه را مثل زن پاک انجام دهد و کارهایی که بر حائض حرام است ( از جمله دخول در مسجدین) را ترک نماید.( جامع الاحکام ،ج1،ص43و44،س135،هدایة العباد ،ج1،ص37،م219)

آیت..فاضل لنکرانی:  اگر اصلاً خون خارج نشود حتی باندازه ی سر سوزن ، احکام حیض مترتب نمی شود و میتواند وارد مسجد الحرام شود هر چند احتیاط خوب است. ( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت... گلپایگانی (ره):  اگر خون بیرون نیامده و فقط در فضای فرج ریخته ، احتیاط آن است که تا خون بیرون نیامده هم عبادت های خود را به جا آورده و هم کارهایی را که بر حائض حرام است را ترک کند.( بنابر این؛ نمی تواند وارد مسجدین شود)( توضیح المسائل ،ص74،م448)

 آیت...مکارم شیرازی:   احکام حیض جاری می شود.( بنابر این؛ نمی تواند وارد مسجدین شود)( العروة الوثقی مع تعلیقات،ج1،ص244،م4،پاورقی4)

آیت.. نوری همدانی:  اگر خون در فضای فرج آمده ولی بیرون آوردن آن  به وسیله ای ممکن باشد اقوی آن است که حکم به حیض بودن آن می شود.( بنابر این؛ نمی تواند وارد مسجدین شود)          ( التعلیقات علی کتاب العروة الوثقی، فصل فی الحیض ،ص64،م4)

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/