* سؤال : وظیفه شخصی که با پول به دست آمده از گلد کوئیست و امثال آن مستطیع شده ، چه میباشد؟

آیت ا...بهجت : آن پول که زاید بر پول اولی که داده شده را باید از باب ردّ مظالم بدهد واصلاً مال او نمی شود باآن مستطیع شود. ( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت ا...  تبریزی :کسی که ا ز طریق مذکور پولی به او می رسدچنانچه آن مال مالک محترم المالی داشته باشد باید انرا به صاحبش برگرداند و اگر صاحب آنرا نمی شناسد و تمکن از شناختن هم نیست باید به اذن مجتهد جامع الشرائط آنرا به فقراء مؤمن صدقه بدهد. والله العالم  .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت ا... خامنه: اگر همه مبلغ بدست آمده از طریق مذکور بوده ، استطاعت حاصل نشد ه،و مکلّف موظّف است مال را به صاحبان اصلی اش بازگرداند و در صورت عدم امکان ، وجوه مذکور را باید به مسولین قضایی تحویل دهد.( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت ا... سیستانی :اگر مال کافری باشد که محترم المال نیست حلال است ولی اگر مال مسلم باشد حکم مجهول المالک را دارد و باید از طرف مالکش صدقه داده شود و در این صورت دوم مستطیع نشده است .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت ا... فاضل لنکرانی: این پولها مجهول المالک است که باید از سوی صاحبش به فقیر صدقه داده شود و با این پول کسی مستطیع نمی شود .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت ا... مکارم شیرازی : چنین درآامدی مشروع نیست و موجب استطاعت نمی شود( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

آیت ا...نوری همدانی : لازم است به حاکم شرع مراجعه نماید  .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات)

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/