اگه کسی بدون اطلاع از حکم اذن پدر با دختری ازدواج موقت کنه و دخول هم صورت بگیره و بعد متوجه حکم بشه اولا حکم ادامه ارتباط چیست دوم اینکه پرداخت مهریه واجب است ؟ به همون اندازه که تعیین کردند با اینکه دخول صورت گرفته یا مهرالمثل واجبه ؟

آیت الله خامنه ای : صحت عقد مذکور موقوف بر استجازه ولىّ دختر است که اگر اجازه ندهند بنا بر احتیاط عقد باطل است و رابطه مذکور جایز نیست.

آیت الله وحید خراسانی     : بنابراحتیاط واجب مرد مابقی مقدت را ببخشد و اگر بکارت زائل شده بعد از بخشیدن مابقی مدت می توانند دوباره عقد بخوانند و بنابراحتیاط واجب مرد باید مهرالمثل دختر بکر را بپردازد.

آیت الله سیستانی عقد باطل است وادامه ارتباط حرام وزنا است ودر مورد مهر اگر زن هم نمی دانست که عقد باطل است مستحق مهر المثل است واگر می دانست مستحق چیزی نیست ولی جهل مرد اثری ندارد

آیت الله مکارم شیرازی :  احتیاط آن است که باقیمانده مدت را ببخشد و مهریه را به او بپردازد.

آیت الله فاضل لنکرانی: اگر اطلاع از حکم نداشته درصورتی که مدت و مهریه  معین شده باشد و صیغه عقد را درست خوانده باشند عقد انها صحیح است و تا زمانی که مدت عقد انها تمام نشده رابطه شان حلال می شود. و همان مقداری که مهریه را معین کرده اند باید به زن بدهد. ومهر المثل واجب نیست.

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/