سوال : معامله با شرکت های امریکای ایا اشکال دارد ؟ بر فرض که این شرکت ها راضی به جنگشون با فلسطین و غیره نیستن ولی شرکت امریکای هستن و مالیات به دولت هم میدن باز هم معامله مثلا خرید سی دی های اصل یا وسائل صوتی و تصویری اشکال دارد ؟

 آیت الله خامنه ای : اگر خرید کالاهاى وارداتى از کشورهاى غیراسلامى و استفاده از آن‌ها باعث تقویت دولت‌هاى کافر و استعمارگر که دشمن اسلام و مسلمین هستند، شود و یا قدرت مالى آن‌ها را براى هجوم به سرزمین‌هاى اسلامى یا مسلمین در سرتاسر عالم، تقویت نماید، واجب است که مسلمانان از خرید و به‌کارگیرى و استفاده از آن‌ها اجتناب کنند، بدون این‌که فرقى بین کالایى با کالاى دیگر و دولتى با دولت دیگر از دولت‌هاى کافرى که دشمن اسلام و مسلمین هستند، وجود داشته باشد؛ اما در صورتی که ندانید منافع آن عاید صهیونیست‌ها می‌شود و یا در راه دشمنی با اسلام و مسلمین به‌کار می‌رود یا نه، خرید و استفاده از اشکال ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی : باید از معاملاتی که به نفع دولت غاصب اسرائیل است، خودداری شود و وارد کردن و ترویج کالاهای آنان که از ساخت و فروش آن سود می‌برند، برای هیچکس جایز نیست و همچنین برای مسلمانان هم خرید آن کالاها جایز نیست

آیت الله وحید خراسانی : اگر موجب تقویت یا عزت یافتن کفر شود حرام است