سوال : آیا پوشاندن موهای مصنوعی و زینت پنهان (گردنبند و دستبند) در نماز و یا نزد نا محرم لازم است؟ اگر زینت پنهان روی لباس باشد چطور؟

آیت ا... بهجت : پوشاندن موهای مصنوعی برای زن در نماز واجب نیست و از نا محرم اگر مصداق زینت باشد واجب است.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... تبریزی : پوشاندن زینت ،‌ بر زن در نماز لازم نیست اگر چه ظاهر باشد ولی بدن باید مستور باشد.اما پوشاندن زینت از نا محرم لازم است.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... خامنه ای : ج1- اگر موی مصنوعی عرفا موی او محسوب می شود پوشاندن آن در نماز لازم است.

ج2- پوشاندن موی مصنوعی از نا محرم لازم است.

ج3- پوشاندن زینت پنهان در نماز در صورتی که روی لباس باشد نا محرم حضور نداشته باشد واجب نیست.

ج4- برای زنان پوشاندن آنچه زینت محسوب می شود از نا محرم در هر حال لازم است.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا.. سیستانی : در نماز لازم نیست ولی از نا محرم باید بپوشاند و دستبند از زینت پنهان نیست. .(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... صافی گلپایگانی : پوشاندن موی مصنوعی در حال نماز و از نا محرم واجب نیست مگر آنکه موجب تحریک شهوت نا محرم شود که در این صورت پوشاندن آن از نا محرم واجب است ولی برای نماز مضر نیست و همچنین زینت که روی لباس افتاد اگر موجب تهییج نا محرم شود پوشاندن آن از نا محرم واجب است ولی برای نماز اشکال ندارد. .(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... فاضل لنکرانی : برای زنان در حال نماز، پوشانیدن موهای مصنوعی و زینت های پنهانی (مانند دستبند وگردنبند)و زینت صورت (مانند سرمه ی چشم)لازم نیست اما واجب است از نا محرم بپوشاند.(توضیح المسائل، 1384، ج8، ص135،م795)

آیت ا... مکارم شیرازی : برای زنان پوشاندن موهای مصنوعی و زینت های پنهانی (مانند دستبند و گردنبند) نیز لازم است.(توضیح المسائل ، ص144، م729)

آیت ا... نوری همدانی : اگر پوست بدن پوشیده باشد در صورتی که نا محرم در بین نباشد ،‌پوشاندن آنها در حال نماز واجب نیست، و اگر نا محرم ببیند ، احتیاط واجب آن است که آنها را بپوشاند و همچنین است زینت پنهان. .(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/