اگه شوهر ما خرجی و نفقه نده و بعلت کوچک بودن شهر امکان شکایت به دادگاه نباشه زن می تواند فقه واجب خودشو از جیب شوهرش بردار ؟آیت الله خامنه ای: صحیح نیست.

آیت الله خامنه ای: زنى که از شوهر اطاعت مى‌کند‏‌ اگر مطالبه خرجى کند و شوهر ندهد مى‌تواند‏‏ جهت الزام شوهر بر پرداخت نفقه به حاکم شرع و اگر ممکن نباشد به عدول مؤمنین مراجعه نماید. و چنانچه الزام شوهر بر دادن نفقه ممکن نباشد، مى‌تواند‏‏ در هر روز باندازه خرجى آن روز بدون اجازه از مال او بردارد و اگر ممکن نیست چنانچه ناچار باشد که معاش خود را تهیه کند، در موقعى که مشغول تهیه معاش است اطاعت شوهر بر او واجب نیست.

آیت الله مکارم شیرازی: در صورتیکه که شوهر حاضر به پرداخت نفقه لازم نباشد این کار جائز است ولی تنها برای مقدار ضروری می توان این کار را کرد.

آیت الله وحید خراسانی:  زنى که خرج او بر شوهر است و شوهر خرج اورا نمى دهد مى تواند بعد از مطالبه و امتناع شوهر خرجى خودرا بدون اذن از مال او بردارد ، و بنا بر احتیاط واجب ـ اگر ممکن باشد ـ از حاکم شرع براى برداشتن اذن بگیرد ، و اگر نتواند از مال او بردارد و اجبار او هم به وسیله متصدّى امور حسبیه میسّر نباشد ، چنانچه ناچار باشد که معاش خودرا تهیّه کند ، در موقعى که مشغول تهیّه معاش است اطاعت شوهر بر او واجب نیست.

آیت الله سیستانی: اشکال ندارد

آیت الله فاضل لنکرانی:  در صورتى که به مقدار نیاز و متعارف ؛ شوهر نفقه را مى پردازد جایز نیست. و در صورتی که نفقه مورد نیاز را شوهر ندهد زن می تواند به مقدار نیاز وضرورت خودش برای نفقه خود  بدون اجازه شوهر نفقه خود را از مال او بردارد.