1- اگر از تیم های شرکت کننده مبلغ معینی به عنوان حق شرکت گرفته بشود و ما این پولو خرج اجاره سالن و جوایز تیم ها بکنیم چه حکمی داره؟ در صورتی که به همه تیم ها جایزه داده بشه اما جوایز تیم های برتر کمی بیشتر باشه چطور؟

2- اگه پولو بدیم به نفر سومی ( مثلا صاحب سالن و باشگاه) تا اون جوایزو اهدا کنه مشکلی نداره؟

3- اگه پولو دقیقا بین همه تیم ها تقسیم کنیم یعنی اجاره سالن رو بدیم و از اون پول به همه یک مقدار مشخصی جایزه بدیم به طور مسای چطور؟ راهی برای حل این مسئله هست آخه این نحوه برگزاری مسابقات خیلی مرسومه حتی تو مسابقات بسیج مدارس و..... <-مشکل ما همینه که بودجه ای برای برگزاری مسابقات نداریم واسه همین میخوایم از شرکت کنندگان پول جمع کنیم 

آیت الله خامنه ای :‌ اگر به صورتی نباشد که از بازنده چیزی بگیرند که به برنده بدهند مانعی ندارد والا اگر فقط بازنده از جهت باخت هزینه بازی را می‌پردازد، جایز نیست.

آیت الله وحید خراسانی :‌مالک مکان می تواند مکان خود را به دیگران با مبلغ معین و به زمان معین اجاره دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی : 1.اگر از شرکت کنندگان در مسابقه پول جمع شود و اجاره سالن داده شود بارضایت تمام شرکت کنندگان؛ اشکال ندارد اما باقی مانده پول را اگر به تیم های برتر جایزه بدهند یا به تیم های برتر جایزه بیشتر بدهد اشکال نداد.

2. اگر پول را به نفرسوم هم بدهید که جایزه را بدهد حکم تغییر نمی کند.

3. اگر بعداز هزینه سالن؛ باقی مانده پول به طور مساوی به افرادی که پول داده اند تقسیم شود اشکال ندارد.

آیت الله سیستانی :‌اشکال فقط در صورتى است که جایزه از طرف بازنده به برنده داده شود ان هم به صورت شرط حتى اگر هردو گروه جایزه را بخرند وبه برنده داده شود اما اگر به عنوان حق شرکت پول بدهند یا به سومى داده شود واو خود جایزهتهیه کند اشکال ندارد

آیت الله مکارم شیرازی:‌ اگر جایزه از پول مسابقه دهندگان تهیه شود اشکال دارد ولی اگر فرد سومی از محل دیگری (بدون قرارداد)جایزه ای بدهد اشکال ندارد.

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/