1- آیا باطل کردن روزه با جماع با همسر و تکرار ان فقط یه کفاره دارد ؟

2- نعوذ بالله جماع با غیر همسر و حرام و تکرار ان فقط یه کفاره دارد 

3- در مورد استمنا چی ؟ آیا تکرار استمنا فقط یه کفاره داره ؟
در همه این موارد اگه انسان جاهل به حم باشه چه حکم یدارد ؟
آیت الله خامنه ای: ج1-3) به‌طور کلى اگر روزه‌دار، کاری را که باطل کننده‌ی روزه است، در یک روز بیش از یکبار انجام دهد، فقط یک کفاره بر او واجب می‌شود بلی، اگر این کار، آمیزش جنسی یا استمناء باشد احتیاط واجب آن است که بعدد دفعات آمیزش جنسی یا استمناء کفاره بدهد.

ج4) اگر یادگیرى مسأله کوتاهی شده بنا بر احتیاط کفاره مذکور ثابت است.

آیت الله وحید خراسانی : اگر روزه دار در یک روز ماه رمضان چند مرتبه جماع یا استمناء کند ، بنابر احتیاط براى هر دفعه یک کفّاره بر او واجب است ، و اگر جماع یا استمناء او حرام باشد ، بنابر احتیاط براى هر دفعه یک کفّاره جمع بر او واجب مى شود.

اگر به چیز حرامى روزه خود را باطل کند چنانچه می دانسته این کار روزه را باطل می کند ولی میدانسته این کار حرام است ـ چه آن چیز اصلا حرام باشد مثل شراب و زنا و استمناء، یا به جهتى حرام شده باشد مثل نزدیکى کردن با عیال خود در حال حیض ـ بنابر احتیاط کفّاره جمع بر او واجب مى شود ، یعنى باید یک بنده آزاد کند و دو ماه روزه بگیرد و شصت فقیر را سیر کند ، یا به هر کدام آنها یک مُد طعام بدهد ، و چنانچه هر سه برایش ممکن نباشد ، هر کدام آنها که ممکن باشد واجب است انجام دهد ، و بنابر احتیاط واجب استغفار هم بنماید و اگر نمیدانسته این کار روزه را باطل می کند و نمیدانسته این کار حرام است بلکه فکر میکرده حلال است و فکر می کرده روزه را باطل نمی کند کفاره بر او نیست.

آیت الله مکارم شیرازی :‌1و2و3ـ اگر روزه دار در یک روز ماه رمضان چند مرتبه جماع کند یک کفّاره بر او واجب است و در صورتى که جماع او حرام باشد یک کفّاره جمع و همچنین اگر در یک روز چند مرتبه کارهاى دیگرى که روزه را باطل مى کند انجام دهد و توجه داشته باشید کارهایى که روزه را باطل مى کند اگر عمداً و با علم و اطّلاع انجام دهد، علاوه بر این که روزه او باطل مى شود و قضا دارد، کفّاره نیز دارد; ولى اگر به خاطر ندانستن مسأله باشد کفّاره ندارد، ولى قضای آن واجب است و هرگاه به واسطه بى اطّلاعى و ندانستن مسأله، کارى را انجام دهد که مى داند حرام است، ولى نمى دانسته روزه را باطل مى کند، قضا دارد ولى کفّاره ندارد.

آیت الله سیستانی : اگر کسى روزه ماه رمضان را به خوردن یا آشامیدن یا جماع یا استمناء یا باقى ماندن بر جنابت باطل کند ، در صورتى که بداند آن کار روزه را باطل مى کند، علاوه بر قضا ، کفاره هم بر او واجب مى‏شود.

    وهمچنین (بنا بر احتیاط واجب) قضا و کفاره لازم است بر کسى که جاهل به حکم بوده ولی در جهل خود معذور نبوده , و یا اینکه مطمئن نبوده و احتمال مى داده که این کار مبطل روزه باشد.

واما کسى که مساله را نمى دانسته و در جهل خود معذور بوده یا مطمئن بوده که این کار روزه را باطل نمى کند کفاره بر او نیست و فقط قضا دارد.

ولى اگر مى دانسته این کار مبطل روزه است ولی نمى دانست کفاره دارد در این صورت باید قضا کند و کفاره هم بدهد.

و اگر در یک روز ماه رمضان چند مرتبه بخورد یا بیاشامد ، یا جماع یا استمناء کند ، براى همه آنها یک کفاره کافى است .

و اگر روزه دار غیر از جماع و استمناء کار دیگرى که روزه را باطل مى‏کند انجام دهد ، و بعد با حلال خود جماع نماید ، براى هر دو یک کفاره کافى است .

و اگر روزه دار کارى که حلال است و روزه را باطل مى‏کند انجام دهد ، ـ مثلاً آب بیاشامد ـ و بعد کار دیگرى که حرام است و روزه را باطل مى‏کند انجام دهد ـ مثلاً غذاى حرامى بخورد ـ یک کفاره کافى است .

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/