سوال : حکم پوشیدن لباس مختص چیست؟

امام خمینی (ره) : احتیاط واجب آن است که مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه نپوشد.(توضیح المسائل ، ص116، م846)

آیت ا... اراکی : احتیاط واجب آن است که مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه نپوشد.(توضیح المسائل ، ص156،م840)

آیت ا... بهجت : به مسئله 711 رساله مراجعه شود.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

(پوشیدن لباس مخصوص زنان برای مرد، و همچنین پوشیدن لباس مخصوص مردان برای زن ، حرام است. اگر چه حرام بودن آن تا موقعی که داخل در لباس شهرت نباشد ، مورد تامل است.)(توضیح المسائل ، ص141، م711)

آیت ا... تبریزی : اگر در داخل خانه مورد اضطرار باشد پوشیدن لباس مختص اشکال ندارد و اما در بیرون پوشیدن آن جایز نیست.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... خامنه ای : پوشیدن لباس مختص مرد برای زن حرام است علی الاحوط..(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... خوئی : اگر مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه بپوشد در صورتی که زی خود قرار دهد حرام است.(توضیح المسائل،‌ ص145، م854)

آیت ا.. سیستانی : پوشیدن لباس زنانه بر مردان و پوشیدن لباس مردانه بر زنان حرام نیست ولی بنابر احتیاط واجب جایز نیست مرد خود را به هیئت و زی زن در آورد و همچنین به عکس.(توضیح المسائل ، ص175، م833)

آیت ا.. شبیری زنجانی : اگر مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه را لباس عادی خود قرار دهد، بنابر احتیاط واجب حرام است و احتیاط مستحب آن است که اصلا مرد لباس زنانه،‌ و زن لباس مردانه را نپوشد.(توضیح المسائل، ج1، ص207، م854)

آیت ا... صافی گلپایگانی : احتیاط واجب آن است که مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه نپوشد.(توضیح المسائل، ص173، م854)

آیت ا... فاضل لنکرانی : احتیاط واجب آن است که مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه نپوشد یعنی مردان به نحوی لباس نپوشند که بگویند لباس زنانه پوشیده اند و برعکس.(توضیح المسائل، ص144، م857)

آیت ا... مکارم شیرازی : احتیاط آن است که مرد لباس مخصوص زنان و زن لباس مخصوص مردان را نپوشد.(توضیح المسائل،‌ ص150، م772)

آیت ا... نوری همدانی : احتیاط واجب آن است که مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه جز در موردی که داعی عقلایی و مصلحت مهمتری در بین باشد ، نپوشد.(توضیح المسائل،‌ ص181، م847)

آیت ا... وحید خراسانی : اگر مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه بپوشد، در صورتی که زی- پوشش- خود قرار دهد، بنابر احتیاط حرام است.(توضیح المسائل ، ص353، م852)

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/