*سوال : حکم مراجعه مرد به پزشک زن برای رادیولوژی ، سونوگرافی ، تزریقات و جراحی با وجود پزشک مرد چیست؟

آیت ا... بهجت : جایز نیست.(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

سوال: مراجعه ی مردان به پزشک زن در صورت وجود پزشک مرد چه صورت دارد؟

تا به حد ضرورت نرسیده جایز نیست.(مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید، علمی و فرهنگی صاحب الزمان، 1382، دهم، ص186)

آیت ا... تبریزی : در صورت ضرورت عرفیه یا مهارت بیشتر مرد یا زن پزشک در امور مذکوره مراجعه مانعی ندارد. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... خامنه ای : اگر معالجه مستلزم لمس و نظر حرام باشد با امکان رجوع به پزشک مماثل ، رجوع به غیر مماثل جایز نیست. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا.. سیستانی : با اجتناب از نظر محرم و در صورت بیم نداشتن از افتادن در حرام مانعی ندارد. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

سوال: مراجعه ی مردان به پزشک زن در صورت وجود پزشک مرد چه صورت دارد؟

ج- اگر مستلزم لمس یا نگاهی که حرام است باشد جایز نیست مگر این که او بهتر بتواند معالجه کند.(مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید، علمی و فرهنگی صاحب الزمان، 1382، دهم، ص186)

آیت ا... صافی گلپایگانی : در فرض سوال جایز نیست. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

سوال: مراجعه ی مردان به پزشک زن در صورت وجود پزشک مرد چه صورت دارد؟

اشکال دارد مگر اینکه پزشک هر دو فرض مسئله ، عاجز از معالجه باشد.( مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید، علمی و فرهنگی صاحب الزمان، 1382، دهم، ص186)

آیت ا... فاضل لنکرانی : اگر مستلزم لمس و نظر باشد جایز نیست. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... مکارم شیرازی : در صورتی که مستلزم نظر حرام یا لمس مستقیم بیمار مرد باشد و مراجعه به پزشک همجنس به راحتی امکان پذیر باشد جایز نیست. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

آیت ا... نوری همدانی : اگر مستلزم لمس بدن یا نگاه کردن به اعضایی از بدن مرد که معمولا مستور است باشد در غیر مورد ضرورت اشکال دارد و جایز نیست و در موقع ضرورت نیز به اندازه ی ضرورت رفع شود جایز است. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات)

 http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/